Thursday, May 26, 2011

DOA YANG SEMPURNA

Daripada Aisyah radiallahu’anha, bhw Abu Bakar As-siddiq raiyallahu a’nha menemui Rasullullah alaihissalam lalu beliau membicarakan  sesuatu dengannya, yang disembunyikan dari Aisyah, yang ketika itu aisyah sedang solat. Lalu beliau berkata:

‘wahai aisyah,hendaklah engkau mengucapkan bacaan yg sempurna yang lain. “tatkala Aisyah sudah salam, dia menanyakannya kepada beliau berkata:

‘Ucapkanlah:
 Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu semua kebaikan, yg lalu dan yang akan datang, yg kuketahhui dn yg tidak kuketahui. Aku berlindung kepada Mu dari semua kejahatan, yg lalu dan yg akan datang, yg kuketahui dan yang tidak kuketahui. Dan aku memohon syurga kepada-Mu dan yg dapat mendekatkan ke sana, berupa perkataan atau perbuatan. Dan aku berlindung kpd-MU dari neraka dan apa yg mendekatkan  ke sana berupa perbuatan atau perkataan. Dan aku memohon kebaikan kepada-Mu seperti yg diminta hamba dan RasulMu Muhammad kepada-Mu, yang memohon perlindungan kepada –Mu. Dan aku memohon kepada –Mu urusan yang Engkau tetapkan bagiku, agar Engkau menjadikan kesudahannya sebagai kebenaran.”
……..
Wasiat nabi..beberapa sebab bg wanita yang dapt membawa nya ke syurga. Sebab2 itu ialah:

<!·        Solat fardhu lima waktu
<!·        Puasa
<!·        Menjaga kehormatan diri
<!·        Taat kepada suami dlm segala  hal yang tidak bertentangan dengan agama





p/s: senang ke susah gulz nak masuk syurga..? semua terpulang pada diri dan kehendak kite kn… wallahualam….

 

No comments:

Post a Comment